Teleprospectie of Online Marketing?

Aanpak

De aanpak is cruciaal om bottlenecks in leadgeneratie te voorkomen. Teleprospectie speelt hierbij een belangrijke rol: het maakt proposities, oplossingen of diensten in minder dan 20 seconden duidelijk en toegankelijk. 

           

ICT- of hightechbedrijf

Als ICT- en hightech bedrijf is het essentieel om complexe oplossingen begrijpelijk te maken en ze te vertalen naar praktische toepassingen.

Non-profit

In Vlaanderen zijn er ongeveer 60.000 non-profitorganisaties (koepel- en sportverenigingen, sociale en culturele organisaties, en federaties) actief. Als ondernemer heb je misschien wel eens de vraag gekregen of je een persoon, vereniging of evenement wilt sponsoren. Dat is een goede stap, want sponsoring koppelt je bedrijf aan hetgeen je sponsort en is ook nog 100% fiscaal aftrekbaar.

Online strategie

✘ Gerichte belcampagne vs. online strategie: Een gerichte belcampagne levert meer op dan een online bewustmakingsstrategie zonder garanties. Teleprospectie vraagt geen grote budgetten. 
✘ Directe actie vs. afwachten: Een direct gesprek zet sneller aan tot actie dan afwachten. Met teleprospectie kun je direct resultaat zien.
✘ Interactie vs. awareness: Actieve gesprekken zetten behoeften om in intentie. Awareness omzetten in interesse is de drijfveer van teleprospectie.
✘ Volledige controle vs. beperkte flexibiliteit: Direct inzicht en de mogelijkheid om bij te sturen. Dit kenmerkt teleprospectie.

Gericht, snel, impact

Waar online marketing draait om zichtbaarheid en engagement, zet een direct gesprek sneller aan tot actie dan afwachten. Dit maakt teleprospectie resultaatgericht en laat online marketing afhangen van het moment waarop een prospect besluit te reageren.

Het verschil zit niet alleen in de benadering, maar ook in de kwaliteit van de interactie. Online marketing richt zich op het top-of-mind komen bij zoveel mogelijk leads, maar slechts een fractie daarvan converteert daadwerkelijk.

Teleprospectie richt zich op waardevolle gesprekken met de juiste personen, waardoor de kans op een succesvolle conversie aanzienlijk groter is. Bovendien maakt direct contact het mogelijk om bezwaren meteen te weerleggen en persoonlijke relaties op te bouwen – iets wat met geautomatiseerde campagnes moeilijker te realiseren is.

Daarnaast speelt snelheid een cruciale rol. Teleprospectie levert real-time resultaten op, terwijl online marketing een langer traject vereist.

Persoonlijk contact of online content

Welke aanpak denk je dat op de lange termijn meer waarde zal opleveren: opbouwen van relaties via persoonlijk contact, of het warm maken van leads via online content zoals pod- en vodcasts op sociale media, infographics en blogs? Of een combinatie van beide?

En waarom?

Seconden duurt het om in contact te komen met de prospect die je wilt bellen! Vinden, verbinden en activeren.
Telefoontje is voldoende om direct relaties op te bouwen, gerichte gesprekken te voeren en inzicht te verkrijgen in specifieke pijnpunten en behoeften.
Willen jullie nieuwe projecten binnen jullie doelgroep identificeren? ◆ Willen jullie een brug slaan tussen jullie product en doelgroep? ◆ Willen jullie meer inzicht in bedrijfsnetwerken of specifieke profielen uitnodigen voor een webinar, workshop, demo of event? ◆ Willen jullie de verbinding versterken tussen jullie bedrijf, producten of diensten en een non-profitorganisatie? ◆ Willen jullie actief betrokken raken bij de initiatieven van non-profitorganisaties?
 ◆